1400 etatów do zdobycia w 7 godzin!
Już 5 października, na Targach Pracy i Przedsiębiorczości, które odbywać się będą w Pałacu Kultury i Nauki, firmy zrzeszone we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej, będą poszukiwały pracowników do obsadzenia ponad 1 400 miejsc pracy w całej Polsce. Kandydaci będą mogli porozmawiać z ekspertami na temat samego procesu rekrutacji, dowiedzieć się, które kompetencje są najbardziej cenione w firmach międzynarodowych, jak również poradzić się w kwestiach związanych z zakładaniem i prowadzeniem własnego biznesu.
Strefa Pracodawców Francuskich powstanie na Targach już po raz drugi i liczyć będzie 23 firmy reprezentujące takie branże jak: handel i dystrybucja, usługi finansowe, przemysł chemiczny, gospodarka odpadami, budownictwo, energetyka, hotelarstwo, transport i logistyka oraz usługi doradcze. Wystawcy, wśród których znajdą się najwięksi zagraniczni inwestorzy, poszukiwać będą kandydatów do pracy w całej Polsce na stanowiska wymagające różnego poziomu doświadczenia i umiejętności. Osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy, będą mogły aplikować na jeden z 207 staży oferowanych w trakcie Targów.
250 000 stworzonych miejsc pracy, a będzie jeszcze więcej…
W Polsce jest ponad 1300 firm z kapitałem francuskim, a Francja jest trzecim największym inwestorem zagranicznym w Polsce, którego łączny poziom inwestycji wynosi prawie 90 mld PLN. Nie dziwi zatem tak liczna reprezentacja firm francuskich na Targach Pracy. Już teraz bowiem francuscy pracodawcy zatrudniają przeszło ćwierć miliona Polaków, a ich dalekosiężne plany rozwoju powodują otwieranie kolejnych etatów i poszukiwanie nowych talentów – mówi Monika Constant, Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP).
Jak pokazują statystyki poziom bezrobocia w Polsce, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich, jest najniższy od początku transformacji. Pracodawcy coraz bardziej muszą zatem konkurować o pracownika oferując dodatkowe benefity. Mocno w tej rywalizacji uczestniczą również firmy francuskie, których główne siedziby i znaczna część zakładów ulokowanych jest w dużych miastach, czyli tam, gdzie o pracownika najtrudniej. Nowoczesne programy z zakresu rozwoju kompetencji, system świadczeń pozapłacowych, a także możliwość kontynuowania kariery za granicą, to atuty, które w wyścigu o pracownika często odgrywają znaczącą rolę.
Języki obce, ale nie tylko – kluczowe kompetencje przy rekrutacjach do firm międzynarodowych
Poszukując kandydata dobry rekruter zawsze będzie miał na względzie nie tylko stawiane względem niego oczekiwania stanowiskowe, ale również kulturę i specyfikę firmy, w której miałaby dana osoba pracować. To samo dotyczy rekrutacji do firm międzynarodowych, które wraz z napływem obcego kapitału, bardzo licznie zadomowiły się w Polsce. – mówi Marta Sikora, Konsultant firmy doradztwa personalnego Experis, rekrutującej na stanowiska specjalistyczne i wyższe w obszarze finanse, IT oraz inżyniering. Dobrym przykładem jest dynamicznie rozwijająca się branża BPO/SSC, czyli sektor usług dla biznesu, działający w obszarach takich, jak finanse, księgowość, IT, czy obsługa klienta. Oferuje on pracownikom szerokie możliwości rozwoju oraz kontakt z kolegami z całego świata. Przy aplikowaniu do takich firm podstawowym wymogiem jest bardzo dobra umiejętność posługiwania się językiem angielskim, któremu powinna towarzyszyć znajomość drugiego języka obcego. Poszukiwane są osoby zmotywowane, aktywne, ceniące możliwość ciągłej nauki, a także otwarte i dobrze pracujące w różnorodnym zespole. Znaczenie ma zarówno znajomość zagadnień bezpośrednio związanych z pracą na danym stanowisku, jak i odpowiednia dojrzałość oraz opanowanie kompetencji miękkich. Pracodawcy zwracają też uwagę na komunikatywność i kulturę pracy. Cennym atutem u kandydatów jest posiadane już doświadczenie w kontakcie z obcą kulturą, czy to w ramach pracy, czy też wyjazdów studyjnych. W przypadku stanowisk specjalistycznych oraz wyższego szczebla w branży finansowej, ale też i innych, często pożądane jest posiadanie międzynarodowych certyfikatów lub studiów MBA. – dodaje Marta Sikora.
Jak współpracować z francuskim szefem?
Wybierając karierę we francuskiej firmie możemy się spotkać z sytuacją, że naszym bezpośrednim przełożonym będzie Francuz. Czy taka współpraca będzie prosta, czy konieczna jest znajomość języka francuskiego? Często zwracają się do nas z tego rodzaju pytaniami, gdyż w polskiej świadomości istnieje pewien stereotyp wymagającego, francuskojęzycznego szefa – mówi Nadia Bouacid, Dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu CCIFP. Rzeczywistość jest jednak inna. Francuskie firmy w Polsce to międzynarodowe korporacje, dlatego „oficjalnym” językiem jest angielski. Warto jednak podkreślić, że Francuzi mocno stawiają na relacje. Wszelkie spotkania biznesowe i nawiązywanie często nieformalnych kontaktów odgrywają w ich kulturze pracy ogromną rolę. W tym kontekście umiejętność posługiwania się językiem francuskim jest wyjątkowo cenna i z pewnością zostanie doceniona przez przełożonych i współpracowników. – dodaje Nadia Bouacid.
Więcej informacji o procesie rekrutacji we francuskich firmach, jak również oferowanych stanowiskach pracy będzie można uzyskać w środę, 5 listopada na Targach Pracy i Przedsiębiorczości w Pałacu Kultury i Nauki. Udział w Targach jest bezpłatny. Organizatorami przedsięwzięcia są: Urząd m.st. Warszawy, Centralny Ośrodek Aktywizacji Zawodowej, Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy, Urząd Pracy m.st. Warszawy, Uniwersytet Warszawski, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie. Partnerami Organizacyjnymi wydarzenia są: Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Auchan Retail Polska, Bricoman Polska Sp. z o.o., Poczta Polska, Mobilis Group, Gadmed.
O CCIFP
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) skupia ponad 460 firm z kapitałem francuskim oraz polskim i jest jedną z najaktywniejszych izb handlowych w Polsce. Głównym celem działań Izby jest współtworzenie jak najlepszych warunków dla inwestycji i rozwoju gospodarczego w Polsce. Aktywności CCIFP w kontaktach z organami administracji państwowej oraz organizacjami pracodawców, sprzyjają współpracy i wymianie doświadczeń biznesowych pomiędzy przedsiębiorcami z Francji i Polski. Izba zajmuje się również promocją najlepszych praktyk oraz rozwiązań biznesowych, zapewniających rozwój gospodarczy i społeczny. Francusko-Polska Izba Gospodarcza powstała w kwietniu 1994 roku z inicjatywy przedsiębiorców francuskich i należy do Związku Francuskich Izb Przemysłowo-Handlowych (CCIFI) zrzeszającego 112 Izb francuskich na świecie. www.ccifp.pl