W ramach porozumienia podpisanego 2 września 2002 roku przez firmę Ericsson oraz IFRC na Światowym Szczycie w Johannesburgu, PADRU otrzyma dwa kontenery ze sprzętem firmy Ericsson, jaki jest niezbędny do uruchomienia sieci komórkowej. Sprzęt ten można w szybkim czasie zainstalować na terenach objętych klęską żywiołową. Każdy kontener zawiera hardware oraz software umożliwiający równoczesne funkcjonowanie 12 linii telefonicznych. Dodatkowo, Ericsson dostarczy dla PADRU 1,200 mobilnych terminali.
„Uruchomienie programu Ericsson Response w Ameryce Centralnej oraz na Karaibach jest wyrazem naszego zaangażowania w tym regionie,” powiedział Dag Nielsen, Dyrektor programu Ericsson Response. „Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie ta inicjatywa obejmie swoim zasięgiem cały kontynent.”
Zgodnie z porozumieniem, Ericsson oraz IFRC będą prowadzić współpracę w celu niesienia pomocy humanitarnej dla regionów dotkniętych klęską na całym świecie. Takie wsparcie obejmuje między innymi: dostarczenie rozwiązań umożliwiających komunikację oraz wysłanie wolontariuszy z Ericsson Response.
W Ameryce Centralnej, Ericsson oraz IFRC zatrudnia zespół siedemnastu, odpowiednio przeszkolonych ludzi, którzy są doskonale zaznajomieni z technologią firmy Ericsson oraz metodami zarządzania komunikacją w sytuacjach klęsk i katastrof. Zespół jest wspierany przez wolontariuszy z Czerwonego Krzyża oraz z Ericsson Response.
Więcej informacji na stronach: http://www.ericsson.com/press oraz
www.ericsson.com/ericssonresponse
Historia Ericsson Response
Głównym celem programu Ericsson Response jest przywrócenie łączności telefonicznej na terenach dotkniętych klęską, poprzez instalację sieci komórkowej. Ta inicjatywa jest doskonałym przykładem wsparcia, jakie sektor prywatny może udzielić obszarom dotkniętym katastrofą.
Ericsson Response ma opracowane procedury umożliwiające zarządzanie klęską, w szczególności na terenach podwyższonego ryzyka. Dodatkowo, dzieląc się wiedzą z zakresu zarządzania klęską, program pomaga w mobilizacji rządów, organizacji humanitarnych i sektora prywatnego w celu podniesienia jakości szybkiego reagowania na katastrofę.
Ericsson wiele razy dostarczał wsparcie na tereny dotknięte klęską żywiołową. W Ameryce Łacińskiej, wraz z IFRC, Ericsson Response działał aktywnie niosąc pomoc w czasie powodzi w Wenezueli w 1999 roku, oraz trzęsienia ziemi w El Salwador i w Peru w 2001 roku.