INFORMACJA PRASOWA, EMPIK
Warszawa, wrzesień 2015 r.
Empik poleca gry planszowe na jesienne wieczory
Do łask wraca moda na gry planszowe! Coraz więcej osób chętnie sięga po egzemplarze doskonale znane z lat dzieciństwa, jak na przykład Monopoly czy klasyczne Scrabble albo Warcaby. Ogromną popularnością cieszą się także nowości, bo gry planszowe to doskonały pomysł na spędzenie wolnego czasu w gronie rodziny i przyjaciół, zwłaszcza w długie jesienne wieczory.
„Monopoly here and now”
Świat zagłosował! Wybrano 22 najciekawsze miejsca na świecie, a wśród nich WARSZAWĘ. Podróżując po planszy gry, gracz zbiera pieczątki w paszporcie. Warto być szybszym i zameldować się w swoich ulubionych miastach, zanim zrobi to przeciwnik. Typowy przykład tego, że stare rozwiązanie potrafi wprawić w ekscytację kolejne pokolenia graczy.
„Colt Express”
Tym którzy lubią kino akcji w starym stylu, do gustu na pewno przypadnie gra Colt Express. Zadaniem gracza jest wejście w skórę bandyty próbującego obrabować pociąg… przypadkiem w tym samym czasie, co inni bandyci. Celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Gra jest laureatką prestiżowej nagrody Spiel des Jahres 2015. Jest przeznaczona dla graczy od 10 roku życia.
„Gra o tron”
Gra jest oparta na bestsellerowej sadze fantasy „Pieśń Lodu i Ognia” autorstwa George’a R.R. Martina, której telewizyjna wersja od kilku lat święci swoje tryumfy. Gracze mogą wcielić się w przywódców wielkich Rodów Westeros i wziąć udział w epickich zmaganiach o Żelazny Tron. Zawiłe intrygi, wielkie bitwy, dyplomacja i niesamowity klimat „Pieśni Lodu i Ognia” pozwolą graczom spędzić wyjątkowy wieczór. Gra jest przeznaczona dla graczy od 14 roku życia.
„ROAR!”
Gracze wcielają się w młodych naukowców oraz uciekającego potwora! Plansza przedstawia miasto podzielone na liczne trasy, dzielnice i budynki. To obiekty, których charakterystycznych dźwięków będą nasłuchiwać naukowcy, poruszający się pionkami po planszy po wyznaczonych polach. Gracz kontrolujący potwora posiada urządzenie mobilne jako główne narzędzie prowadzenia rozgrywki. Porusza się po tych samych polach, co naukowcy, jednak jego ruchy można obserwować jedynie na ekranie. Gra dla osób od 7 lat.
„Tytus, Romek i Atomek”
Kultowy polski komiks autorstwa Papcia Chmiela ma wierną rzeszę fanów, którzy z pewnością chętnie sięgną także po grę planszową eksplorującą przygody jego bohaterów. Każdy gracz staje się twórcą komiksu i samodzielnie układa najciekawszą historię z ich udziałem, a także innych postaci, pojazdów i stworów wymyślonych przez Papcia Chmiela. Za pomocą debilarów licytuje się cenne elementy komiksu i zdobywa punkty Trapezfiks Restituta. Gra dla graczy od 10 lat.
„Polski film”
Polskie kino zyskuje ostatnio na popularności. Jego znawcy z przyjemnością sięgną po quizową grę towarzyską, która zawiera aż 1800 pytań dotyczących polskiego filmu. Pytania są podzielone na sześć kategorii: film przed rokiem 1989, film po roku 1989, twórcy i aktorzy, cytaty, seriale/filmy animowane oraz kategorię różne. Dwustronna plansza do gry pozwala również na zagranie w wersję, w której trzeba wykonać jedno z wylosowanych zadań. Należy w ten sposób przejść przez poszczególne stopnie kariery „od statysty do filmowej gwiazdy”. Tylko najlepsi mają szansę stać się Wielką Gwiazdą!
„Nie blefuj”
Trzymająca w napięciu i pełna emocji gra blefu w gangsterskim klimacie. Gracze wcielają się w sycylijskich mafiosów dzielących się łupem. Wymieniają się walizkami pełnymi banknotów… lub pociętych gazet! W tej grze nikomu nie można ufać! Gra jest przeznaczona dla graczy od 10 roku życia.
Wszystkie przedstawione propozycje i wiele innych gier planszowych dostępne są w salonach Empik i sklepie internetowym empik.com
——————————————————–
Empik to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Od ponad 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski, nieodmiennie proponując swoim Klientom to, co w kulturze i rozrywce nowe, ciekawe i warte zauważenia. W ponad 220 salonach Empik oferuje unikalny mix produktów: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, artykułów artystyczno-kreatywnych i papierniczych, zabawek edukacyjnych, gier planszowych, a także bilety na różnorodne wydarzenia.