307 szkół z całej Polski. Tyle placówek zostało wyróżnionych w tegorocznej edycji organizowanego od ponad 40 lat konkursu Szkolnych Kas Oszczędności. Na nagrody PKO Bank Polski przeznaczył ponad pół miliona złotych.
W edycji konkursu 2011/2012 laureatem pierwszego miejsca została Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Michowicach, drugie miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 3 im. K.K. Baczyńskiego w Raciborzu, a na trzecim stopniu podium uplasowali się uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Wł. Broniewskiego w Górze. Zwycięskie szkoły otrzymały od PKO Banku Polskiego nagrody w wysokości odpowiednio 20, 15 i 10 tysięcy złotych. Nagrodę specjalną, o przyznaniu której zadecydowali sami Internauci, otrzymała Publiczna Szkoła Podstawowa w Lipnicy.
Coroczny konkurs Szkolnych Kas Oszczędności ma na celu prezentację i wyróżnienie osiągnięć najbardziej aktywnych uczniów biorących udział w programie. Uczestnicy konkursu dokumentują w przygotowywanych kronikach swoją działalność w zakresie oszczędzania pieniędzy, ale także czasu, energii oraz surowców wtórnych. Wyróżniane są te placówki, które w programie SKO wykazały się największą pomysłowością i zaangażowaniem.
We wrześniu tego roku rozpoczęła się kolejna edycja konkursu, w którym na uczestników programu Szkolnych Kas Oszczędności czekają atrakcyjne nagrody oraz emocjonująca rywalizacja. Rok 2012 to rewolucja w programie SKO. PKO Bank Polski stawia na nowoczesność, bezpieczeństwo i kreatywne rozwiązania.
PKO Bank Polski gratuluje tegorocznym laureatom i życzy powodzenia uczestnikom kolejnej edycji konkursu SKO. Zachęcamy także do udziału w innych konkursach organizowanych w ramach programu. Cenne nagrody można również wygrać startując w rywalizacji o tytuł ?SKO Blog Miesiąca? na platformie blogowej www.szkolneblogi.pl. Już wkrótce zostanie rozstrzygnięty konkurs SKO dla Szkół Ponadpodstawowych i Drużyn Harcerskich w roku 2011/2012. Wyniki zostaną opublikowane 26 października na stronie: www.sko.edu.pl
Program SKO, w nowej internetowej odsłonie spotyka się z ogromnym zainteresowaniem. Tylko od 1 września tego roku ponad 700 szkół w całej Polsce otworzyło SKO Konto dla Szkoły. Ogółem w programie uczestniczy już prawie 3000 szkół, a z SKO oszczędza 200 tysięcy dzieci.
Dzięki serwisowi internetowemu SKO dzieci mogą otworzyć swoje własne, pierwsze konto bankowe dostosowane do ich wieku i umiejętności. Serwis umożliwia między innymi zakładanie wirtualnych skarbonek, co pomaga w oszczędzaniu na wybrane przez dziecko cele oraz zdobywanie odznak, które mają mobilizować dzieci do efektywnego oszczędzania i zarządzania swoim ?mini-budżetem?. Uczniowie mogą także korzystać z wielu ciekawych funkcjonalności i narzędzi, które sprawiają, że oszczędzanie staje się znakomitą i pouczająca zabawą.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą ?Bank of the Year in Poland? przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik ?The Banker?. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie ?The Best Annual Report? w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu ?50 największych banków w Polsce 2012? branżowego miesięcznika ?Bank?. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo ?Gazeta Bankowa? wyróżniła Bank za ?Najwyższą efektywność? w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.
PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu ?The Banker? wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu ?Rzeczpospolitej? - ?Polskie Marki 2011? jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu ?100 najcenniejszych firm Newsweeka?. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.