NewsPoint podsumował ostatni tydzień kampanii wyborczej. Tym razem firma sprawdziła, jak godzina po godzinie kształtowała się ilość publikacji na temat pozytywnych i negatywnych bohaterów ostatnich dni kampanii.
We wtorek i środę w mediach zawrzało w związku z tematem prowokacji CBA wobec posłanki Beaty Sawickiej. Poniedziałkowa konferencja szefa CBA – Mariusza Kamińskiego - zaowocowała nielicznymi publikacjami (4) we wtorek rano. Prawdziwy wysyp informacji na ten temat pojawił się jednak po godzinie 12, po emocjonalnym wystąpieniu w mediach posłanki Sawickiej. We wtorek najwięcej publikacji na jej temat pojawiło się o godzinie 14. Mariusz Kamiński wymieniany był w tym czasie nieco rzadziej, jednak wykres przedstawiający jego aktywność medialną jest silnie skorelowany z adekwatnym wykresem dotyczącym Beaty Sawickiej. Większa ilość artykułów nt. szefa CBA o godzinie 17 jest wynikiem przede wszystkim masowej krytyki akcji CBA przez opozycję oraz wyjaśnień premiera.
W piątek, czyli ostatnim dniu kampanii wyborczej, rano w mediach rządził Donald Tusk. Działo się tak głownie z powodu lawiny publikacji o przewadze PO w sondażach, poparciu Kazimierza Marcinkiewicza dla PO i spekulacji na temat przyszłego premiera i koalicji. O 21.30 naglę zwiększyła się ilość informacji na temat Jarosława Kaczyńskiego, związanych z jego przedwyborczym orędziem. Waldemar Pawlak w ostatnich godzinach kampanii nie był zbyt aktywny medialnie – bezpośrednim efektem jego porannej konferencji prasowej były 3 publikacje, które pojawiły się około godziny 11. Niewiele było również artykułów na temat Aleksandra Kwaśniewskiego. Sytuacja zmieniła się nieco po godzinie 18, kiedy to na specjalnej konferencji prasowej przeprosił za swoje wcześniejsze zachowanie w Szczecinie.
Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Raport w wersji online znajduje się pod adresem: http://www.newspoint.pl/nowosci/krytyczne_godziny_kampanii_okiem_newspoint.
NewsPoint to usługa monitorowania komunikacji w internecie, wprowadzona przez NetSprint.pl - dostawcę zaawansowanych rozwiązań wyszukiwawczych. System monitoruje ponad 1000 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. NewsPoint co kilka minut sprawdza obecność nowych publikacji w mediach online. Oprócz monitorowania mediów usługa umożliwia również łatwe zarządzanie pozyskanymi informacjami. Aplikacja automatycznie generuje wykresy i tabele, pozwala również na publikację znalezionych w sieci informacji na temat firmy na stronie WWW, intranecie lub kanale RSS.
NewsPoint jest narzędziem przydatnym podczas:
. badania efektywności działań marketingowych i PR,
. planowania marketingowego,
. monitorowania działań konkurencji,
. planowania kampanii reklamowych,
. tworzenia strategii przedsiębiorstwa.