Wiadomości branżowe

PKO Bank Polski wśród liderów filantropii 2011

PKO Bank Polski wśród liderów filantropii 2011
W ramach V edycji konkursu Liderzy Filantropii 2011 PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Ponadto Bank uplasował się na 3 pozycji w kategorii instytucji finansowych, które w minionym roku przekazały najwięcej środków na cele społeczne.Ranking społecznie zaangażowanych firm w Polsce został ogłoszony podczas uroczystej Gali „Liderów Filantropii 2011”. - Bank przywiązuje ogromną wagę do prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego angażując się m.in. w działania związane z ratowaniem ludzkiego zdrowia i życia, wspierając przedsięwzięcia edukacyjne oraz kulturalne. O tym, że Bank jest wrażliwy na społeczne potrzeby, świadczy fakt, iż każdego roku dzieli się wypracowanym zyskiem z tymi, którzy tego wsparcia potrzebują. W ubiegłym roku przekazał na cele charytatywne ponad 4,2 mln zł. Rozwój działalności filantropijnej w PKO Banku Polskim został wpisany w strategię na lata 2010-2012  – mówił Bartosz Drabikowski, Wiceprezes Zarządu PKO BankuPolskiego odpowiedzialny za Obszar Finansów i Rachunkowości, odbierając

W ramach V edycji konkursu Liderzy Filantropii 2011 PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Ponadto Bank uplasował się na 3 pozycji w kategorii instytucji finansowych, które w minionym roku przekazały najwięcej środków na cele społeczne.

Ranking społecznie zaangażowanych firm w Polsce został ogłoszony podczas uroczystej Gali „Liderów Filantropii 2011”. 

- Bank przywiązuje ogromną wagę do prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego angażując się m.in. w działania związane z ratowaniem ludzkiego zdrowia i życia, wspierając przedsięwzięcia edukacyjne oraz kulturalne. O tym, że Bank jest wrażliwy na społeczne potrzeby, świadczy fakt, iż każdego roku dzieli się wypracowanym zyskiem z tymi, którzy tego wsparcia potrzebują. W ubiegłym roku przekazał na cele charytatywne ponad 4,2 mln zł. Rozwój działalności filantropijnej w PKO Banku Polskim został wpisany w strategię na lata 2010-2012  – mówił Bartosz Drabikowski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku
Polskiego odpowiedzialny za Obszar Finansów i Rachunkowości, odbierając nagrodę. 

Konkurs Liderzy Filantropii organizowany jest przez Forum Darczyńców w Polsce cyklicznie od pięciu lat, aby uhonorować firmy, które najwięcej inwestują w działania społeczne, a tym samym przyczynić się do promocji idei społecznego zaangażowania przedsiębiorstw. Tytuł i statuetki Lidera Filantropii otrzymują zwycięzcy w dwóch kategoriach: firma, która w minionym roku przekazała na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem oraz firma, która przekazała w minionym roku najwięcej środków na cele społeczne. W ramach konkursu organizatorzy przyznają także wyróżnienia i nagrody specjalne.

W 2010 roku powołana została Fundacja PKO Banku Polskiego działająca pod hasłem „Dobro procentuje”, której celem statutowym jest wspieranie osób i organizacji zajmujących się dobroczynnością.

Działalność PKO Banku Polskiego została doceniona także przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010 za współpracę z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii.

A to już wiesz?  Przydomowe mikroinstalacje wiatrowe mogą być dobrym uzupełnieniem dla fotowoltaiki. Naukowcy ze Śląska pracują nad uruchomieniem projektów pilotażowych

Ponadto Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia przyznała Bankowi tytuł „Złotego Mecenasa” jako wyraz uznania dla prowadzonej działalności charytatywnej i edukacyjnej.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.

A to już wiesz?  Dorośli i młodzież rozmijają się w postrzeganiu cyberzagrożeń. Dzieci najbardziej boją się hejtu ze strony rówieśników
Źródło PKO Bank Polski. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy