W zrealizowanym przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia badaniu portal Bankier.pl został uznany przez dziennikarzy ekonomicznych za najbardziej popularne źródło internetowe. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący wszystkie kategorie mediów: prasę, telewizję, radio, portale i wortale tematyczne oraz przedstawiciele agencji informacyjnych. Jest to już drugi raz na przestrzeni roku gdy portal Bankier.pl został wyróżniony w niezależnym badaniu pierwszym miejscem w kategorii mediów internetowych dostarczających informacji z obszaru ekonomii, giełdy i finansów.
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia od kilku lat prowadzi badania opinii dziennikarzy specjalizujących się w tematyce ekonomicznej i branżowej, w tym także dziennikarzy zajmujących się Giełdą i spółkami giełdowymi. Badanie Opinie dziennikarzy na temat spółek giełdowych indeksu WIG20 miało charakter ilościowo-jakościowy i zostało zrealizowane metodą bezpośrednich wywiadów z dziennikarzami, oraz poprzez ankietę on-line. W badaniu wzięli udział dziennikarze reprezentujący wszystkie kategorie mediów: prasę, telewizję, radio, portale i wortale tematyczne oraz przedstawiciele agencji informacyjnych.
Z badania dowiadujemy się, że najważniejszym źródłem informacji dla dziennikarzy z podanych kategorii mediów jest Internet (87% wskazań) drugim wysoko cenionym źródłem informacji jest Prasa (73,9% wskazań) na dalszych pozycjach: Radio (28,3% wskazań) oraz Telewizja (28,3% wskazań). Wyniki te w dość wyraźny sposób podkreślają rolę Internetu, który od kilku lat buduje coraz silniejszą pozycję medium nie tylko charakteryzującego się szybką, ale także merytoryczną i opiniotwórczą informacją.
Wśród adresów stron internetowych z których dziennikarze czerpią informacje ekonomiczne i nt. giełdy oraz spółek giełdowych najczęściej wymieniany był portal Bankier.pl (39,1% wskazań). Bankier.pl wyprzedził strony internetowe w pełni poświecone tematyce giełdowej jak strona Giełdy Papierów Wartościowych - Gpw.pl (37,0% wskazań), a także strony internetowe wydawnictw tematycznych: Pb.pl (34,8% wskazań) oraz Parkiet.com.pl (32,6% wskazań). Na kolejnych miejscach piątym i szóstym wśród stron internetowych odwiedzanych przez dziennikarzy znalazły się Onet.pl (17,4% wskazań) i Money.pl (15,2% wskazań).
Bardzo nas cieszy fakt, że w kolejnym badaniu wśród dziennikarzy zajmujących się tematyką ekonomiczno-finansową zostaliśmy wyróżnieni jako najbardziej popularne źródło internetowe w kraju – mówi Marcin Dziadkowiak, redaktor naczelny portalu Bankier.pl W przeciwieństwie do naszej konkurencji nie ograniczamy się tylko do agregacji treści, nasze artykuły są uzupełniane fachowymi komentarzami ekspertów, zarówno w postaci pisanej jak i podcastów audio czy też materiałów video – dodaje Dziadkowiak
Źródło: ARC Rynek i Opinia; Strony internetowe, z których najczęściej korzystają dziennikarze (N=46)
Redakcja Bankier.pl publikuje dziennie ponad 220 informacji dotyczących, m.in.: gospodarki, finansów informacji ze spółek i parkietu giełdowego oraz rynków międzynarodowych. Na portalu znajduje się codzienny przegląd prasy gospodarczo-ekonomicznej, a także relacje i komentarze video reporterów Bankier.TV.
Od kilku lat portal Bankier.pl jest uznawany za lidera finansowego segmentu Internetu. W lipcu zeszłego roku, wg badania firmy ARC Rynek i Opinia, portal Bankier.pl został uznany za najczęściej wykorzystywane internetowe źródło informacji ekonomicznych i finansowych wśród dziennikarzy. Ponad 70% dziennikarzy ekonomicznych zdeklarowało, że najczęściej poszukuje tych informacji w internetowych portalach finansowych, a prawie 64% właśnie w portalu Bankier.pl. Wyniki tegorocznego badania potwierdzają rolę eksperta jaką odgrywa Bankier.pl na rynku mediów finansowo-ekonomicznych dostarczających informacji nt. giełdy, inwestowania i gospodarki.
Od kilku lat portal Bankier.pl jest uznawany za lidera finansowego segmentu Internetu. W lipcu zeszłego roku, wg badania firmy ARC Rynek i Opinia, portal Bankier.pl został uznany za najczęściej wykorzystywane internetowe źródło informacji ekonomicznych i finansowych wśród dziennikarzy. Ponad 70% dziennikarzy ekonomicznych zdeklarowało, że najczęściej poszukuje tych informacji w internetowych portalach finansowych, a prawie 64% właśnie w portalu Bankier.pl. Wyniki tegorocznego badania potwierdzają rolę eksperta jaką odgrywa Bankier.pl na rynku mediów finansowo-ekonomicznych dostarczających informacji nt. giełdy, inwestowania i gospodarki.
Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 40 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl
Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W marcu 2007 roku ich liczba wyniosła 1,69 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 56,3 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych
Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W marcu 2007 roku ich liczba wyniosła 1,69 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 56,3 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych
Źródło Bankier.pl. Dostarczył netPR.pl