Wiadomości branżowe

Zaufanie w cenie

Dziś zaprezentowane zostały wyniki ósmej edycji ogólnoświatowego badania Edelman Trust Barometer. Po raz pierwszy, w badaniu zmierzono poziom zaufania polskich liderów opinii.Komu ufają liderzy opinii z całego świata i skąd bierze się źródło wiarygodności firm i instytucji? Odpowiedź na te pytania przynosi tegoroczna edycja Edelman Annual Trust Barometr. Po raz pierwszy w ośmioletniej historii badania udział w nim wzięli respondenci z Polski. Organizatorem badania jest największą niezależna agencja public relations na świecie Edelman, która co roku bada poglądy liderów opinii z najważniejszych państw, mierząc poziom ich zaufania do firm, instytucji i źródeł informacji.Tegoroczna edycja badania ujawniła interesujące dane. Polskie wyniki prowadzą do ciekawych spostrzeżeń:Najgorszą opinię o polskich firmach mają Niemcy i Brytyjczycy, którzy obdarzają je zaufaniem na poziomie poniżej 20%. Co zaskakuje, polskie firmy cieszą się największym zaufaniem w Meksyku i Chinach, gdzie ponad połowa respondentów wyraziła zaufanie do polskich marek.Instytucje rządowe, w porównaniu z innymi badanymi krajami obdarzane

Dziś zaprezentowane zostały wyniki ósmej edycji ogólnoświatowego badania Edelman Trust Barometer. Po raz pierwszy, w badaniu zmierzono poziom zaufania polskich liderów opinii.

Komu ufają liderzy opinii z całego świata i skąd bierze się źródło wiarygodności firm i instytucji? Odpowiedź na te pytania przynosi tegoroczna edycja Edelman Annual Trust Barometr. Po raz pierwszy w ośmioletniej historii badania udział w nim wzięli respondenci z Polski. Organizatorem badania jest największą niezależna agencja public relations na świecie Edelman, która co roku bada poglądy liderów opinii z najważniejszych państw, mierząc poziom ich zaufania do firm, instytucji i źródeł informacji.

Tegoroczna edycja badania ujawniła interesujące dane. Polskie wyniki prowadzą do ciekawych spostrzeżeń:

  • Najgorszą opinię o polskich firmach mają Niemcy i Brytyjczycy, którzy obdarzają je zaufaniem na poziomie poniżej 20%. Co zaskakuje, polskie firmy cieszą się największym zaufaniem w Meksyku i Chinach, gdzie ponad połowa respondentów wyraziła zaufanie do polskich marek.
  • Instytucje rządowe, w porównaniu z innymi badanymi krajami obdarzane są najmniejszym zaufaniem w Polsce i Wielkiej Brytanii. Tylko 17% Polaków skłonnych jest im zaufać, podczas gdy w Niemczech odsetek ten wynosi 24%, w Stanach Zjednoczonych 38%, w Szwecji 57%, a w Chinach aż 78%.

Z kolei wyniki dotyczące poziomu zaufania na świecie wykazały:

  • Znaczne zróżnicowanie poziomu zaufania w poszczególnych regionach świata. Respondenci w krajach rozwijających się ufają firmom oraz markom globalnym bardziej niż innym instytucjom. Tymczasem w krajach rozwiniętych największym zaufaniem cieszą się organizacje pozarządowe oraz marki lokalne.Istnieje silne przekonanie, że biznes powinien pełnić aktywną rolę w dziedzinie odpowiedzialności społecznej, a CSR został uznany za istotną część działań firmy.
  • Czynnikiem, który buduje zaufanie jest „jakość produktów i usług” – został on uznany za najistotniejszy w 17 krajach. Dużo niżej zostały ocenione „wyniki finansowe”, „widoczny prezes” oraz „dialog z interesariuszami”. Na drugim miejscu w Europie i Ameryce Północnej została wymieniona „działalność odpowiedzialna społecznie”.
A to już wiesz?  Złodzieje codziennie próbują wyłudzić kredyty i pożyczki na kwotę 570 tys. zł. O próbie takiego wyłudzenia mogą powiadomić nas specjalne alerty SMS-owe

W tegorocznym badaniu wzięło udział 3 100 respondentów z 18 krajów, m.in. Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Japonii, Indii, RPA, Brazylii oraz Rosji. Po raz pierwszy zmierzono także poziom zaufania liderów opinii z Polski. Wywiady ze 150 Polakami zostały przeprowadzone w październiku i listopadzie 2006 r. przez firmę Strategy One należącą do Edelman. Zbadany został także poziom zaufania zagranicznych liderów opinii do firm i instytucji mających siedzibę w Polsce. Firmą, która reprezentowała Polskę w badaniach był PKO Bank Polski.

Edelman jest największą niezależną sieciową agencją public relations, zatrudniającą ponad 2 000 osób w 45 biurach na całym świecie. 1 czerwca 2005 roku otwarte zostało biuro Edelman w Warszawie. Edelman Polska zatrudnia obecnie 30 konsultantów, świadcząc swoim klientom kompleksowe usługi z zakresu public relations.

Źródło Edelman Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy